Ree, Trad

Ree, trad er Stjørdals eneste trad-område, der man klatrer på naturlige sikringer, og er utviklet av en gjeng ihuga og godt erfarne tradentusiaster fra klubben. Området er utviklet i 2020, og må ikke forveksles med sport-cragget Ree som ligger like ved.

Adkomst/Anmarsj:

Følg E14 fra Stjørdal retning øst. Etter å ha passert Stjørdal sentrum, en rundkjøring med de siste butikkene, passeres jorder på begge sider. Etter to kilometer langs jordene, ta til venstre i et veikryss opp Reealléen. Kjør én kilometer til like før du kommer til Ree Gjestegård. Ta av til høyre i krysset opp mot Beistadgrenda. Kjør 400 meter og parker ved venstre side av veien. Ta hensyn!

Herfra sees toppen av berget rett nord. Følg sti gjennom skogen, håp på det beste, og du bruker 3 minutter til fots.

Om Ree, trad

Ree er en sørvendt variert vegg med klatring på både en og to taulengder. Det er svært kort anmarsj, og feltet ligger nært sentrum av Stjørdal. Det er noen få ruter med bolter til høyre for Ree, trad, men klatrefører for disse rutene er ikke en del av Ree, trad.

Det gjøres oppmerksom på at Ree, trad er en vegg for kun kileklatring. All klatring skjer på eget ansvar, og det forventes at man har nødvendig utstyr og kunnskap til å kunne klatre trygt og sikkert både for egen del og for andre klatrere på feltet og i veggen. Topptauing er mulig, og spesielt på de korte rutene i Øverveggen. Det går sti begge veier rundt berget, men det er rappellmuligheter fra tre både fra toppen av Oppi og inni og Jordfresern.

Klatreføreren er tegnet på tradisjonelt vis, slik at den kan fungere som en leseøvelse til høyere fjell og tinder.

Klikk på bildet for større oppløsning. Fører kan også lastes ned i PDF, link nederst på siden.